Hírek
2018. Június 14. 09:57, csütörtök |
Belföld
Forrás: infovárosok - fotó: pixabay
Felére csökken az üdítők cukor- és kalóriatartalma Magyarországon
A hazai üdítőital-gyártók — a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként — cukorcsökkentési vállalásokat tettek.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség csütörtökön bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.
A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és — így — kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok — marketingtevékenységük révén — tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.
E lépések révén 2020 végéig — a 2017.évi bázishoz képest — további 10 százalékkal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.
A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:
• 2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent,
• 2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.
„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termék innovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez” — mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Június 13. 06:00, csütörtök | Belföld
Elindult a MÁV-Volán-csoport EMMA elnevezésű egységes utazástervezője
Tesztüzemben megkezdte működését szerdán a MÁV-Volán-csoport EMMA (Egységes Menetrend Magyarországon) elnevezésű utazástervezője.
2024. Június 12. 12:36, szerda | Belföld
NATO-főtitkár: elfogadjuk, hogy Magyarország nem vesz részt az Ukrajnának nyújtott támogató műveletekben
A NATO elfogadja Magyarország álláspontját, miszerint nem kíván részt venni az Ukrajnának nyújtandó katonai és pénzügyi támogató műveletekben, ugyanakkor nem is blokkolja az erre irányuló NATO-erőfeszítéseket
2024. Június 12. 09:16, szerda | Belföld
Orbán Viktor a legnagyobb európai iparvállalatok vezetőivel tárgyalt
Orbán Viktor miniszterelnök a második félévi magyar EU tanácsi elnökség előkészítése keretében a Gyáriparosok Európai Kerekasztala (ERT) vezetőivel tárgyalt a Karmelita kolostorban
2024. Június 12. 09:13, szerda | Belföld
A román elnök cáfolta, hogy a B9-ek államai Magyarország kizárását fontolgatnák
A román államfő cáfolta, hogy a NATO keleti szárnyának tagállamait tömörítő Bukaresti Kilencek (B9) Magyarország kizárását fontolgatnák, amiért a magyar kormány állítólag \"rendszeresen szembehelyezkedik\" a partnerek döntéseivel.